Підвищення кваліфікації на базі Педагогічного університету в Кракові

Юлія Пазиніч

В останні роки в українських вишах все більш актуалізується питання академічної мобільності для викладачів та студентів. Сучасний світ вимагає систематичного підвищення кваліфікації. Тож перед нами, викладачами університету, стоїть завдання науково-освітнього та мовного стажування, а також розширення напрямів міжнародної співпраці. Саме в рамках реалізації ідеї академічної мобільності, за результатами успішного проекту професора Романа Дичковського та за фінансової підтримки уряду Малопольського воєводства Польщі, стало можливим взяти участь у стажуванні на базі Педагогічного університету в Кракові 5 співробітників Центру українсько-польського співробітництва Національного гірничого університету. Зазначимо, що Україну представляв саме Національний гірничий університет і це була найчисельніша делегація, враховуючи те, що всього брали участь31 викладач з усього світу (США, Франції, Норвегії, Литви, Молдови, Білорусії та України). Стосовно змістовної складової такого стажування, то насправді важко переоцінити ті лекції та практичні заняття, якими були ми забезпечені, тим більше, що заняття проводили з нами передові викладачі, відомі професори та автори знаних у всьому світі підручників. А саме Агнешка Ясинська, Катажина Ланге, Марта Караманська, Анна Сировець, Януш Велігура, Малгожата Памула-Бехренс, Марек Буш. Особливо сподобались заняття, присвячені специфіці використання інформаційно-комунікаційних технологій, психологічним аспектам навчання, сучасним методикам навчання та глотодидактиці, риториці, культури живого слова, театральних форм тощо. Такі міжнародні стажування дуже важливі для розширення горизонтів власного професійного розвитку, що забезпечують вдосконалення застосованих нами методик навчання вже на базі рідного нам Національного гірничого університету.

Ксенія Юрченко

Всім відомо як викладачам важливо поглиблювати свої знання та поширювати кругозір. Без виконання цієї умови не може бути й мови про створення інформативних та цікавих занять. Я намагаюсь щорічно брати участь у різноманітних семінарах, практиках та підвищеннях кваліфікації як на території України, так і за кордоном. Наприклад, цього року мені пощастило стати учасницею двотижневого стажування викладачів польської мови за кордоном, що проходило у місті Краків, (Малопольське воєводство, Польща) на базі Педагогічного Університету імені Комісії Національної Освіти. 

Кваліфіковані викладачі Педагогічного Університету ділилися з нами досвідом щодо цікавих методик викладання польської мови як іноземної, проведення та організації інтерактивних занять, аналізу та використання в своїх лекціях сучасної польської літератури, а також заохочення студентів до читання та оволодіння на високому рівні іноземною мовою. На мою думку, не менш важливими також були заняття з елементами логопедії, котрі допоможуть студентам вимовити далеко не легкі польські звуки. До речі, всі заняття були розроблені та проведені не тільки в академічній формі, а й показано наочно, як зробити, щоб навчання не перетворювалось в нудну рутину «зазублення» правил, а нові знання засвоювались за допомогою гри, розваги та відпочинку.

Окрім насиченої програми лекційних занять, була не менш насичена екскурсійна програма, за організацію якої висловлюю щиру вдячність пану Яцеку Рогу, походи в гори ( Кудлаче та Татри), ознайомлення з живою польською культурою. Найяскравіші враження залишилися від міста Вадовіце та будинку-музею папи римського, в котрому ніби зупинився час після того, як юний Кароль Войтила покинув рідне містечко разом зі своїм батьком; найстарішої діючої соляної шахти в місті Вєлічка; санктуаріум св. Яна Павла ІІ; інтерактивний музей підземелля краківського ринку (центральної площі цього старовинного міста), де можна було перенестися в часі до середньовічного Кракова. Звичайно, кожна з екскурсій була неймовірною, наповнена цікавими історіями, притчами та легендами, які я буду розказувати своїм студентам на заняттях. Дякуючи таким поїздками ми збагачуємо наш внутрішній світ, довідуємось про неймовірні речі, події, поширюємо горизонти, що для викладачів є безцінним.

 

Юлія Жадан

Дорога до школи була важка, особливо чекання на кордоні. Але коли ми добралися до місця призначення (ми жили wMyślenicach), то вся втома кудись поділася. Нас дуже гостинно прийняли у MałopolskiejszkoleGościnności.В перший день ми знайомилися з нашими сусідками. Все спілкування та ігри відбувалися виключно польською мовою. Мені дуже сподобалися лекції MałgorzatyPamuła-Behrens, AnnySurowiec, JanuszaWaligóry. Один день у нас були заняття в школі, де ми мешкали. Це були заняття у театральних формах, байкотерапії і бібліотерапії. Просто СУПЕР!!! Я навіть не думала, що вивчати іноземні мови можна так цікаво. В своїй подальшій праці, як вчителька польської мови, хотіла би спробувати всі методики, про які дізналася. Ще мені дуже сподобалося те, що кожного дня у нас були екскурсії. Я дуже багато дізналася про історію, культуру, звичаї поляків.

Для мене це була дуже особлива та важлива поїздка. Сім’я мого прадіда з Кракова. Тому для мене це особливо важливе місто – Місто моїх Пращурів.

Велике ДЯКУЮ моїй вчительці польської мови Ксенії за те, що навчила мене польській мові. Велике ДЯКУЮ Пану Роману та Пані Юлії, що повірили в мене і послали мене до Польщі.

Велике ДЯКУЮ Педагогічному Університету м.Кракова за те, що проводить такі курси для вчителів польської мови. Велике ДЯКУЮ всім лекторам за їх дуже цікаві та інформативні заняття. І велике ДЯКУЮ моєму прадіду Каролю, що в моїх жилах тече польська кров! Я цим пишаюсь!Всім велике ДЯКУЮ!!! Ці два тижні були дуже цікаві для мене. Я дуже багато дізналася. Познайомилася з дуже цікавими людьми. Я і зараз спілкуюся через інтернет з моїми колежанками. Ще хотілося б особливе величезне Дякую сказати Пану Яцеку, який зробив наше перебування в Школі незабутнім.

Інформація Центру українсько-польської співпраці НГУ